29 juni 2008

Man tänker på Thåström...

Läste Ingvar Åkessons försvarstal i SvD och kom att tänka på den gamle rockpoeten Thåström. Alla som är kritiska - advokatsamfundet, journalisterna, ledarskribenterna, de politiska ungdomsförbunden, Amnesty, bloggarna, SÄPO... allihopa har de missuppfattat stackars FRA som bara vill väl.

Det Åkesson säger är i allt väsentligt att "Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal". Och så måste det ju vara nu när en svensk generaldirektör har sagt det.

/Politruck

OBLink: Albumet

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Etiketter: , ,


Kommentarer:
För att inte tala om: Alla har fel.

För din kropp och själ
För nationens väl
Hör på mej
Om du är hip eller slut
Greta Garbo eller Gud
Hör på mej
Jag är TV3
Jag är Hans Holmér
Hör på mej

Jorden är platt
Jorden är platt
Alla har fel

Kom medborgare
Jag vet vad som är fel
Hör på mej
Om du är astronaut
Vet du allt det här så klart
Hör på mej
Det är en vacker värld

Men den är platt jag svär
Hör på mej

Jorden är platt
Jorden är platt
Alla har fel


Detta är albumversionen, "Alla har fel (igen)". Den ursprungliga singelversionen hade något annorlunda text, bland annat "kung eller tjuv" i stället för "hipp eller slut" har jag för mig. Google kan inte hitta den versionen just nu.
 
:-)

/Janne
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]