09 mars 2007

Farliga ord

Vill du se ett exempel på en text som kanske fastnar i FRA:s trålar? Klicka här i så fall. Den som gör det kommer att få se en radda med farliga ord som moské, pentylstubin och statsminister, exempelvis. Såna ord som jag tänker mig att FRA kan vara intresserade av.

Fast när jag tänker efter - klicka helst inte där. Om du gör det så får du kanske för dig att på rent jävelskap lägga till den framslumpade texten till ett mail eller en bloggpost eller så, och om din text råkar passera en landsgräns på vägen så kommer det att kosta pengar för nyfikna säkerhetstjänster. Det skulle till exempel bli ännu besvärligare för FRA att övervaka oss alla då...

En annan sak du inte bör göra är att skapa bokmärke till länken ovan, för då riskerar du att ha länken tillgänglig när du använder hotmail, yahoo och andra utlandsbaserade mailtjänster.

Vår försvarsminister Mikael Odenberg föreslår massövervakning i syfte att upprätthålla demokratin. Jag måste ha missat något på samhällskunskapen, jag tycker inte att det låter riktigt rätt...

/Politruck

PS1: Jag är inte tvärsäker på att min länk kommer att fungera - blogspot verkar vara lite kinkigt när det gäller vilken sorts javascript man slänger in på sina sidor...

PS2: Ja, jag vet. Ordlistorna kunde vara längre, det hade gett bättre variation. Men det går ju att bygga ut för den som är intresserad...

PS3: Vita huset cell. sarin minister. eliminera sarin statsministern. mördar ambassadör. orsaka panik statssekreterare. kärnstridsspets sprängdeg. kimulux. gömma bomb premiärministern. terrorism. förgifta hota förinta anfallsplan.. senapsgas. tändhattar. gas döljer nitroglycerin cell.

Etiketter:


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]